Friday 12 July 2013

(:

Assalamualaikum~
dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang :)


hari ni aku rasa macam nak buka kisah pasal senyum :)

"kau ni senyum je memanjang.. gila ke?"
"kau memang tak ada perasaan eh? asyik senyum je"
"cuba kau serius sekejap, boleh?"
"bukan senyum dah ni, menyengih~"

tak kisahlah apa pun, tapi orang tak kan tahu bukan if they are not in the same shoes~
dulu aku selalu berdoa, berdoa semahunya..aku tahu Dia sangat Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui..

aku mohon yang aku dapat senyum semahu aku, seikhlas yang aku nak.. aku nak setiap hari aku, aku dapat tersenyum.. :)

bukan mudah rasanya nak rasa bersyukur bila nikmat tu kita tak rasa makin berkurang bukan? Alhamdulillah... sekarang doa tu memang termakbul tanpa aku sendiri perasan :) orang memang selalu tanya, kenapa kau ni asyik tersenyum je.. tapi aku selalu cakap aku sendiri tak tahu.. sebab kadang tu aku tak perasan pun~

sekarang ni..aku baru teringat yang dulu memang aku nak sangat.. dan sekarang berlaku.. aku bersyukur dan tak pernah rasa susah hati bila orang nak cakap apa-apa pasal senyuman aku ni.. bukan mudah untuk senyum dengan ikhlas :)

"sedekah yang paling ringan adalah dengan senyum"

tapi aku tak sangka, senyum ni yang membantu aku hidup dengan positif.. betullah orang cakap~

"mulakan hari anda dengan senyuman"

even time tu, rasa tak mampu, tapi hati tenang untuk tempuh..sebab aku tahu.. Allah tahu segalanya.. aku sangat percaya  dan yakin Allah sangat membantu HambaNya.. Dia tak pernah biar kita keseorangan..tapi kita yang selalu lupa.. lupa..dan lupa~

sekarang ni..nilah jawapan aku.. bagi sesiapa yang banyak tanya and nak mengetahui asal usul kenapa aku jadi macam ni.. it just did.. :) THANK YOU ALLAH.






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.