Friday 27 July 2012

angan-angan kecil :D

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..
Assalamualaikum~

hehehehe..aku just teringat or maybe terfikir alkisah past come to present for future soon~

#WHAT IS YOUR AMBITION?OCCUPATION?WHAT YOU WANT TO BE WHEN YOU GROW UP?

nila soalan yang selalu cikgu tanya time zaman ribena dulu. Dulu banyak benda aku nak jadi, nak buat or ringkasnya berangan 'daydreaming'..tehee~lists to be:

  • CHEF
  • TEACHER
  • SCIENTIST
  • DESIGNER
  • BUSINESSWOMAN
  • ARCHAEOLOGY
  • NOVELIST
sebenarnya semua yang aku angan ni berdasarkan minat aku :) dari dulu sampai sekarang aku sukakan SAINS semenjak cikgu aku ajar aku buat telescope guna kotak ubat gigi dengan cermin, ohsem! plus pula aku sukakan facts! or something to be discover and making observation. so~mestilah buat experiments, its so fun and exciting moments. Dari situ juga aku start minat BIOLOGY. beauty of living things..miracle~ sebab tu aku pupuk azam nak jadi scientist.

lepastu aku jadi minat dengan SEJARAH! sangat best bila dapat tengok barang-barang purba dalam gambar buku teks tu~huhuhu..dari situ timbul nak jadi archaelogy. disebabkan dulu rajin tengok televisyen in short tv, aku suka tengok makanan sedap! dan uniknya hidangan yang dimasak. its just levelling up my appetites and leleh seyh..kikiki~so, kena jadi chef macam tu..terror semua masakan!huhuhu..

aku pun suka benda yang cantik and stylish bila tengok cerita tv8 dulu tu,,amazing job!i think i wanna be like them too ;) aku suka membayangkan apa yang aku baca, so aku jadi seronok bila baca cerita yang ikut jiwa aku ni..so macam interesting kalau aku dapat reka cerita bayangan aku sendiri..mesti seronok!kan?~hehe..novelist memang hebat mabelous.

but. bila fikiran aku meningkat matang, aku mula fikir nak jadi guru sebab kerja dia macam mudah but i know its not true at all. tapi aku suka budak comel lotte!and sometimes aku terfikir nak cuba create fun learning and can impose the kid's ability.dan benda mudah tapi sebenarnya penuh risiko ialah berniaga..tapi kerja ni memang kena ada minat and aku suka kongsi dan tengok orang lain happy bila guna barang yang kita jual, like beri kita semangat dan keseronokan!

''sumber rezeki paling besar adalah hasil dari berniaga''
Apa pun yang kita akan jadi, kita sangat bermakna pada semua yang memerlukan.so, jadilah orang yang berguna dunia akhirat :)

''Allah tidak ciptakan jin dan manusia selain untuk beribadah kepadaNya serta mengimarahkan    dunia ini dan tidak ada sesuatu kurnianNya yang kita boleh dustakan''

P/S: sebenarnya besar angan-angan ni~hahaha!



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.