Thursday 26 July 2012

what to be?!

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

humm~before dis aku cakap yang aku ni textile-ian to be right?ok!maybe some of olls tak tahu apa course yang aku dok study ni.BACHELOR (Hons) TEXTILE TECHNOLOGY under FACULTY OF APPLIED SCIENCE. First time aku jadi biri-biri putih untuk masuk dalam kos ni, aku macam mati katak olls~i just think  about my future!

but after aku think hitam putih!hitam kuning~aku pun take the challenge and now, i will be the 3rd semester student.kenapa?tak percaya ker?haha.

''Allah hanya memberi ujian setimpal dengan keupayaan hamba-hambaNya''

maybe, orang mungkin fikir  level course ni low and will not bring the bright colourfull future.aku rasa kita tak boleh fikir macam tu, sebab rezeki tu Allah yang tetapkan dan kita perlu yakin dan berusaha  serta berharap Allah telah tetapkan yang terbaik untuk kita!right?~bersangka baik kepada Allah.

''Allah tidak beri apa yang kita mahukan tapi Dia kurniakan apa yang kita pelukan dan Allah tahu yang terbaik untuk kita sebab Dialah sebaik-baik perancang.''

truely, aku sometimes pun rasa malu plus rendah diri or bombastiknya terasa kerdil sebab orang sekeliling terlalu pandang rendah pada course ni and ofcourse kepada aku juga!so,bagi aku kita kena support setiap orang sebab setiap yang berlaku itu ada hikmahnya sebab setiap bidang pun memberi functions masing-masing and semua bidang pun bukan mudah kalau tak tak perlulah kita study bagai nak darurat kan?~hehe
''Sehari selembar benang, lama-lama menjadi kain''
kalau di renungkan kembali pra sejarah dulu..orang dulu dah berpakaian..hehehe!

aku just nak cakap yang course ni not only study about cloth or kain or pakaian korang tu !its not only about dats! textile ni menyeluruh dan sangat penting i.e: medical stuff, industrial material, home furnishing, aircraft and mobile cmponents, insulator or electrical components and apparels, cosmetic or hygiene stuff and many more. so olls..connect your neuron to receive more info!

P/S: world needs textile!


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.