Monday 30 July 2012

use your heart less or to be heartless?

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang :)
Assalamualaikum~

dulu ada juga orang cakap aku ni macam tak ada perasaan..senyum jer memanjang :D gila mungkin?!no way! sebenarnya aku ni maybe sensitive kot...ok,aku pun tak berapa perasan sangat..tapi maybe yes.so, aku try untuk cuba kurang makan hati or secara amnya buat dunno!hahaha.. sampai sekarang aku dah terbiasa sangat dengan karakter tu..yela, bukan hati kita jer yang ada kat dunia ni kan?huhu..tapi apa-apa pun kita kena jaga hati orang lain selagi boleh, selagi hayat dikandung badan gitula.even my ibu said i'am lumphy?

''rambut sama hitam tapi hati lain-lain''

lagi satu kita kena ingat, tak semua joke tu orang anggap joke..kalau ada hati yang terguris, tak berdosa ke kita ni???sebab tu pentingnya membuat kesimpulan dalam setiap perbualan sebab perspektif orang berbeza.ok olls~kikiki..dan sebab tulah aku suka facts nak dibandingkan ayat matematik yang putar belit tu!puuu~

''maths always killing me''-killer subject

bab senyum tu aku dah dapat adapt laa..sampai aku tak senyum pun orang cakap senyum..spontan tau! hahaha. tapi takpe, tak salah kan??senyum tu sedekah :) tapi tak semua senyum tu melambangkan kebahagian, am i right?hehehe. apa pun just keep smiling even in the worst  darkness freaking moment!orang nak cakap kita gila pun, apa kesah ek?hahaha...


''sedekah paling mudah dan ringan adalah senyum''


setiap kali aku baca personaliti ikut bulan tu, dia cakap aku mudah merajuk tapi rajuknya tak lama..sesuai la tu dengan use my heart less~kena pun ikut rasional, tak nak lah emo sangat kan? tapi bab keluar air mata memang senang la tapi bila bersendirian.hehehe.. macam tengok cerita king kong, even dalam variety shows, cartoons if ada yang menyentuh jiwa, kompom air mata aku keluar without sedu sedan ok~hahaha..

''air mata adalah senjata wanita, tapi air mata wanita yang sangat mahal dan paling berharga adalah bagi wanita yang kuat''

orang perempuan ni, sedih ke,  gembira ke..mesti nak menangis kan?usually larh~ lepastu kalau BFF sedih atau tengok kesusahan orang lain, hati kita mudah runtun.wanita memang lembut..kikiki. tapi bukan mudah kita nak lihat air mata keluar dari seorang wanita yang sangat tabah bila dia dalam kesusahan macam ibu, mama, umi, bonda, mak, mummy, mom kita :D hebat kan diaorang? syurga dibawah tapak kaki mereka. see? tapi bukanlah macam perempuan yang suka mengadu domba dekat lelaki, tu tak betul sama sekali.

''respect women''-guys

tapi kita jangan jadi heartless pulak sebab maksud dia pitiless, cold-hearted, cruel. ini bukan yang kita mahu..ye olls~setiap manusia tu mesti ada ihsan dalam diri dia kan?just dont judge people by its clothing.hihihi.. i.e: kalau orang tu rockers, kita terus rasa dia ni mesti orang yang kurang baik, tapi kalau kita tengok orang tu pakai kopiah kita terus fikir dia ni gila baik!sejahat-jahat manusia mesti ada secebis kebaikan dalam diri mereka walau sebesar biji sawi pun sebab pahala kita ni dinilai walau sebesar zahrah. i.e niat nak buat baik je dah dapat pahala.

''iman tak dapat diwarisi dari seoarang ayah yang bertaqwa''

P/S: heart less or heartless.ok!



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.