Wednesday 1 August 2012

eat happily :9

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang~
Assalamualaikum :)

semua orang mesti suka makan kan?tak kisah la dari apa macam jenis makanan pun, dia tu herbivore ku, omnivore ke. pun karnivor ke..mesti ada benda dia suka.hehehe..aku suka makan tapi payah nak decide nak makan apa..hahaha. cerewet ke ek?


aku ni bukan jenis vegeterian punya orang..haa~ teruk!kikiki.. tapi kira tahap 1 lagi la, ada juga sayur aku boleh hadap lagi i.e: bayam, kangkung, semua jenis sawi yang dipotong kecil, coleslaw yang banyak mayonis dll sayur hijau except yang keras dan pahit! tapi tak elok tak makan sayur ni, nanti tak dapat vitamin dan zat besi yang sepatutnya.humm~tapi still tak suka :( tapi kalau lauk tu sedap kompom bedal jer.hahaha..

''baik itu perit''
 haaa!benda yang wajib ada dalam masakan, bahan tumis ni..BAWANG! aku tak suka bawang tapi nasib aku suka cerita klasik dongeng baeang putih bawang merah tu.hehe.. time tu kitaorang ada buat explorace dan setiap check point ada task, ada satu point ni kitaorang kena makan seketul bawang!nasib kongsi~huuh. aku gigit sekali jer pastu tak sentuh lagi dah sebab belum habis telan. punya lama aku kunyah sampai lumat sangat la!hilang dah rasa bawang tu. aku tak boleh nak telan~ aku ok lagi time makan peria..huu~ tapi bawang ni pun ada bagusnya, penaik aroma makanan.kikiki..so, bawang tetap wajib~ tapi elok kurangkan benda yang mengundang bau kurang senang ni i.e: jering, petai, bawang dll seangakatan dengan mereka.

''kunyah makanan sebanyak 40 kali untuk penghadaman yang berkesan dan makan dengan tiga jari lebih mudah kenyang, makan pun sikit jer nanti plus sopan sebab tak gelojoh!huhu''-sunnah Rasulullah

aku kurang makan pedas ni, tak tahan sangat kadang tu~huhu tapi kalau sedap bedal gak! jenis sambal aku suka pedas-pedas manis macam my ibu buat, the best sambal ever! makan nasi lemak tak cukup sepinggan. tapi makan pedas, cili ni boleh tingkatkan metabolisme badan. tapi makan sambal jangan pilih yang ada biji-biji leper cili tu, nanti appendix pula bahaya.




semua orang suka kemanisan right?hehe..aku pun suka gila! tapi tak sukalah yang manis teramat sampai lekat  rasa tu dekat tekak. suka manis natural jer macam dalam buah tu..sweet~hehe.. so, kurangkan manis elak kencing manis. bahaya tau..nati tak dapat rasa kenikmatan manis kehidupan :D prevent is better than cure.


panjangnya intro aku ni, hahaha~ aku nak cakap yang aku nak makan, aku makan!unstopable me except money crisis. hehe.. semenjak duduk uni ni, semua aku ngidam aku try, best gila!haha.. check list :

  • burger yazid 250g
  • steamboat ISLAND BBQ with RM20 only
  • tutti frutti
  • baskin robbins
  • lobster
  • subway
# ni semua makanan mahal tak berbaloi tapi sedap jugalah~ tak berbaloi bukan apa, sebab kuantiti sikit tapi time pergi beli ada offer heaven larh!huhu..

'' life without regret ''

ada satu lagi aku nak try,BURGER BAKAR ABANG BURN , memang terbaik burger ni.. leleh seyh. hahaha! aku suka try cuba ni, hehe.. nanti tak lah kempunan sangat, asal teringat je sampai mimpi! bila dah cuba, kenal dah tahu camne, baru boleh decide terbaik kan? so, bila dah rasa sekali, lepasni nampak boleh cakap, ada aku kesah?puu~ bukan mavelous fabelous sangat pun, warung pun ada lagi sedap! sambil tangan di bahu mata ke atas~ dont judge a book by its cover olls!ok?


'' jangan mudah terpedaya kepada iklan, ia mengaburi mata anda yang semakin rabun tu.. ''
P/S: eat will make you happy and give you energy but over eating will make you exhaust and harm.








No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.